کودک و نوزاد

دانستنی هایی درباره وسایل مورد نیاز نوزاد و کودک

کودک و نوزاد

دانستنی هایی درباره وسایل مورد نیاز نوزاد و کودک

تاریخچه اسباب بازی در جهان- بخش دوم

دهه ۱۹۵۰

اسکیت برد:

 اولین اسکیت برد در مغازه‎ای ساحلی در یک شهر کالیفرنیا به سال ۱۹۵۸عرضه شد که ابعاد آن کوچک‎تر از نمونه‎‎های امروزی بود و چرخ‎‎های مخصوص اسکیت روی آن چسبیده بود. امروزه تعداد کسانی که در ایالات متحده از اسکیت بورد استفاده می‎کنند بیش از ۶ میلیون نفر است.

باربی:

موفق‎ترین دوره فروش این اسباب بازی‎ها که هیبتی انسانی دارند، سال ۱۹۹۲ بود. مو‎های این عروسک از فرق سر شروع ‎شده و تا پنجه پا ادامه داشت. در آن سال بیش از ۱۰ میلیون از این عروسک فروخته شد. باربی هنوز یکه تاز عرصه عروسک‎های مخصوص دختران است.


خمیر بازی:

این اسباب بازی ابتدا به‎عنوان یک تمیز‎کننده غیر رسمی کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‎گرفت. درسال ۱۹۵۶ طراحان این وسیله به فکر خلق مجسمه‎ها و اسباب بازی‎‎های کوچکی افتادند که در اندازه‎‎های متوسط موجود بودند. در ابتدا در تمامی رنگ‎ها به جز سفید  وجود  داشتند.


دهه ۱۹۶۰

اسپیروگراف:

دنیس فیشر مهندس مکانیک ازکشور انگلستان این اسباب بازی را طراحی کرد. این وسیله از تعدادی قطعات پلاستیکی به هم چسبیده، همراه با یک خودکار تشکیل می‎شد که استفاده‎گر را قادر به خلق و طراحی ماهرانه‎ترین آثار هنری  می‎ساخت.


جی. آی. جو:

شکستن این ایده که پسران با عروسک‎ها بازی نمی‎کنند، باعث طراحی و ایجاد این اسباب بازی‎ها با ارتفاعی نزدیک به ۳۲ سانتیمتر شد. این مجموعه اولین اسباب بازی‎‎های متحرک جهانی مخصوص پسر‎ها در سال ۱۹۶۹ بود. نسل جدید این عروسک‎ها هم اکنون در کشورمان به فروش می‎رسند.


دهه ۱۹۷۰

آتاری:

این اسباب بازی در سال ۱۹۷۷ با ۱۹/۱ مگاهرتز پردازنده و ۱۲۸ بایت رم به‎وجود آمد. از محبوب‎ترین بازی‎‎های آتاری می‎توان به فاگر، پکمن و مهاجمان فضایی اشاره کرد.

دهه شصتی‎ها این بازی را به خوبی می‎شناسند. (خرید اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی نوزاد پسر)


مکعب روبیک:

این بازی در سال ۱۹۷۴ توسط « ارنو روبیک» در یک سخنرانی در دپارتمان تحصیلی طراحی داخلی در شهر بوداپست معرفی شد. در این بازی فکری با تغییر دادن سطوح مختلف مکعب به جهات مختلف، آن‎ها را طوری تنظیم می‎کنند که هر سطح دارای یک رنگ واحد شود. این اسباب بازی نیز در چند سال اخیر در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است و برای نوجوانان ۱۰ سال به بالا جذاب است و به رشد خلاقیت کودک بسیار کمک می‌کند. (خرید اسباب بازی نوزاد)


دهه ۱۹۸۰

خرس عروسکی:

که مشهورترین نام آن Teddy Bear است زمانی به‎وجود آمد که تئودور روزولت یک خرس گریزلی را که در مقابلش ر‎ها کرده بودند تا آن را با تفنگ بزند ر‎ها کرد. سپس یک کارتونیست طرحی را بر اساس این کشید و طرح مذکور پایه‎ای برای ساخت عروسک‎‎های خرسی شد. از آن پس این خرس همدم کودکان شد و این دوستی به مردم کشور‎های دیگر، مثل کشور ما، به ارث رسید.


سامانه سرگرمی نیتندو:

این وسیله در آغاز توسط یک شرکت ژاپنی و در سال ۱۸۸۹ مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۸۵ وارد بازار آمریکا شد و با بازی‎های Super Mario Brothers , Duck Hunt به شهرت رسید.  نسلی از دستگاه‎های بازی که در ایران به نام میکرو معروف شدند از محصولات  نیتندو  بودند. (سیسمونی نوزاد پسر)


ترنسفورمرها:

این مبدل‎ها با تغییراتی کوچک که در اتصال آن‎ها صورت می‎گیرد می‎توانند به ماشین، کامیون و یا اسلحه تبدیل شوند. یک فیلم کارتونی و یک کتاب در اوج گرفتن این اسباب بازی و مشهور شدن آن تأثیر شایانی داشت.

ادامه دارد...


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.